Velkomst- & Informationsbrev 2022

Velkommen til tennissæson 2022, som bliver et år, hvor forandringer kommer til at præge vores klub. Helårstennis- og padelprojektet er i fuld gang, og vi arbejder stadig målrettet mod at komme i mål. Alle baner er gjort klar, dog står bane 3 for at skulle omdannes til padelbaner i løbet af sommeren og på grund af den korte periode, har vi brugt lidt færre ressourcer på at klargøre den til sæsonen.

Standerhejsning

Lørdag den 23. april kl. afholdte klubben standerhejsning, hvor vi hejste flaget for en ny og aktiv udendørs tennissæson. Der kiggede en 22-25 medlemmer forbi til en hyggelig stund med snak, et glas vin og hejsning af flaget. Boldene gik som varmt brød, og der var hurtigt udsolgt. Vi sender bud efter en ny sending :-).

Salg af bolde

Klubben har købt et parti bolde, hovedsageligt Slazenger, og et rør af 4 bolde sælges til den favorable pris af 75 kr. Du kan købe enten til standerhejsning eller senere på sæsonen. Der betales med mobilepay til box 6660QU. Kontakt Mona fra bestyrelsen og aftal nærmere omkring afhentning/udlevering. Ofte kan vi aftale noget med et tidspunkt, hvor vi alligevel er på banerne.

Aktiviteter

Hver tirsdag har vi planlagt aktiviteter, hvor der enten kan spilles TRIM eller DameJAM. Målet er, at alle har mulighed for at spille på kryds og tværs, uden at have en makker på forhånd.

Single TRIM spiles med rangliste hver 2. tirsdag fra kl. 16.30 til 18.30, første gang den 3. maj. Selvom der er rangliste, er turneringen også helt nede på jorden og alle kan deltage. Der spilles efter niveau, så du møder andre på dit eget niveau på tværs af køn. Første gang er den 3. maj.

Tilmelding via kalenderaktiviteten eller til Niels Hansen på 23 32 63 24. Der er plads til maks. 15 spillere.

Double TRIM spilles uden rangliste, og foregår hver 2. tirsdag fra kl. 16.30 til 18.30, første gang den 10. maj. Man tilmelder sig via aktivitetskalenderen og bliver herefter sat sammen med en makker, så alle hold er nogenlunde jævnbyrdige. På den måde skulle alle deltagere, stærke som svage gerne få en god spilleoplevelse krydret med social hygge. Hvert hold møder to andre hold, og der spilles et sæt mod hvert hold. Der sluttes af med social hygge og fællesspisning.

Til begge TRIM sluttes der af med social hygge og fællesspisning. Pris for deltagelse inkl. mad er 30 kr.

DameJAM er en social damedouble for nybegyndere og øvede, hvor doublerne sammensættes, så både nye som øvede kan få mulighed for at spille sammen. Den ligger hver 2. tirsdag fra kl. 19-21 - tilmelding via Memberlink eller hjemmesiden. Første gang er den 3. maj.

Voksentræning

Klubben har hyret dygtige Simon Dinesen, som også trænede seniorerne i 2021 til at komme 2 gange i sæsonen. Træningen er for nye, letøvede og øvede spillere. Tilmelding via kalenderaktiviteten, først til mølle - der er plads til 20 deltagere. Prisen er kun 75,- kr. inkl. sandwich.

Træningen foregår:

• Lørdag den 7. maj kl. 13-15
  • Søndag den 22. maj kl. 10-12

Ungdomstræning

Ungdomstræning er hver onsdag kl. 17.00 til 18.00  og starter den 4. maj. Det er Morten og Tina, som står for træningen.

Sidste gang før sommerferien er den 22. juni og opstart igen bliver den 17. august. Det forventes, at der laves et hyggearrangement i klubhuset krydret med lidt tennisspil på et tidspunkt inden sommerferien - mere info herom senere. Afslutning foregår den 14. september med pizza og hygge.

Vi har låneketchere, så du behøver ikke at have din egen.

Indmeldelse og Login

Når du melder dig ind som nyt medlem, via punktet "bliv medlem", vil du modtage en elektronisk faktura, og først når vi har registreret din kontingentbetaling, kan du logge dig ind i systemet.

Har du glemt dine log-in informationer, kan du trykke på "login" øverst til højre - i "pop-up" vinduet skal du vælge "Glemt login?" og herefter indtaste den mail adresse, som du er oprettet med. Du modtager herefter en mail med dine log-in informationer.

Hvis du har modtaget dette velkomstbrev pr. mail, er du allerede oprettet i vores system.

Nøgle

Er du nyt medlem, skal du have en nøgle til baner og klubhus - den koster et depositum på kr. 100,- og kan bestilles, når du har betalt kontingent. Nøglen afleveres, hvis man stopper sit medlemsskab. Kontakt Mona Øster.

Dine kontaktoplysninger

Det er vigtig, at vi kan komme i kontakt med dig, så derfor sørg for at dine kontaktoplysninger som MOBILnummer og mail er korrekte - tak. Vi vil som udgangspunkt kun kontakte dig enten via SMS eller mail.

Diverse oplysninger

Når der spilles på grusbanerne, er det vigtigt at spille i tennissko - det vil sige sko uden for meget mønster, da det ellers ødelægger banerne ! Løbesko dur f.eks. ikke.

• Efter spil slæbes banen over med nettet - efter behov skrabes banen også, f.eks. hvis der er mange ujævnheder eller huller. Linjer skal ikke fejes - det gør næste hold på banen.
  • Sko bankes eller børstes af, inden man går ind i klubhuset, da der ofte sidder meget rødt grus under dem.
  • Pas godt på klubhuset og husk at låse af for bane og klubhus, når du forlader klubben

Vi ønsker alle en god tennissæson 2022.

Kjellerup Tennisklub